Ett nytt segment....

Tjena igen...Många har ju nått tema i sin blogg o skriver om nått som alla småtjejer tex skriver om mode och sånt där skit...

Jag tänkte börja med mitt eget segment. Veckans film. Kort o gott går det ut på att jag plockar fram en rulle ur bokhyllan och skriver lite om filmen, sen får ni själva bedömma om ni vill se den eller inte...

Först ut är....... Boondock Saints...

1999 kom filmen som jag håller väldigt högt i min samling. Troy Duffy resigerar filmen om bröderna McManus från boston som vaknar upp i en verklighet med kriminella och de får en religiös upplevelse och bestämmer sig för att rensa upp. Till sin hjälp har de en inte allt för smart italienare vid namn Rocco en skön karaktär som bjuder på ett vida känt citat i filmen.... "Catch you on the flipside"

En annna känd personlighet i filmen är Ron Jermy, iaf känner de flesta killar till honom. Det sköna med filmen är att den delvis uppspelas i fel ordning lite som Pulp Fiction, man får se resultatet först och sen ska den karismatiske polisen som gestaltas av Willem Dafoe lösa upp gåtan vilket han inte alltid lyckas med på ett bra sätt om man säger så.

Det är fart o fläkt i filmen o många sköna karaktärer samt en bra historia som Rocco drar för sin maffiaboss under en skön dialog.

Det har nu 2009 kommit en uppföljare som jag hoppas kunna se under min resa till new york.... Mkt nöje!




//Sniper-H

Kommentarer
Postat av: Maty

så länge SF kanalen finns så behövs inte dina åsikter om bedrövliga filmer;)

2009-11-22 @ 02:25:30
URL: http://chefmaty.blogg.se/
Postat av: Sniper.H

Du behöver inte se den, jag kommer plocka fram en goding ur hyllan varje vecka och 5 gånger kommer stig helmer dyka upp :-D

2009-11-22 @ 20:21:20
URL: http://sniperh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0