Himlen kan vänta..

Tjena...

Vakna här på lördagen o slog på svt1 av alla kanaler, även fast jag betalar tv licens så tittar jag nästan aldrig på svt. Nu bar det sig så att jag slog på svt idag och då fick jag se en rad avsnitt av himlen kan vänta och den dokumentärserien va riktigt givande o se...

En rad människor med dödliga sjukdomar slåss för sina liv och bekämpar sina sjukdomar på alla sätt de kan. Det som är så beundransvärt med dessa människor är att de ser positivt på allt och har sån stark vilja att göra saker o verkligen leva sina liv fullt ut och för detta beundrar jag dem verkligen oerhört..

Vad är våra svensson bekymmer igentligen värt mot deras livskamp, en bilolycka med ett brutet ben, en kärlek som man aldrig fick en släktings bortgång osv, alla väldigt tråkiga saker men man lever ju vidare, men tänk att vakan upp med beskedet att man har en dödlig sjukdom i kroppen då ställs nog saker på sin spets.....

Tänk på det mina vänner även om era liv inte alltid är en dans på roser så är det trots allt ett liv ni verkligen ska försöka leva fullt ut...



Tyvärr är en av seriens huvudpersoner inte längre bland oss men övriga kämpar på och en har tom övervunnit sin sjukdom.....


//Sniper-H

Kommentarer
Postat av: Kecka

Alla på FB pratar om den där dokumentären. jag såg en snutt med hon unga tjejen som hade cancer..verade bra.

2010-02-06 @ 15:54:58
URL: http://keckan.blogg.se/
Postat av: Sniper-H

Jag såg den imorse o sen skrev jag om den på FB o här, riktigt bra va den, vilka starka människor asså, beundrandsvärda...

2010-02-06 @ 19:03:01
URL: http://sniperh.blogg.se/
Postat av: Viktor Gernandt

Vem är det osm har dött från dem tv serien???? har tittat också på den..snälla säg vem är det osm har gått bort

2010-02-13 @ 14:25:49
Postat av: Sniper-H

Gon som hade en hjärntumör som de inte fick ner med cellgifterna....kommer inte ihåg vad hon heter, helene tror jag..

2010-02-15 @ 22:55:08
URL: http://sniperh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0