En Rudares tankar pt 4

Veckan som gått i solens spår!

Värmlänningen har börjat ladda upp för fisketuren och redan nu har han laddat för avresa på onsdagen från de djupa skogarna i småland, han hoppas på att resan ska bli legendary.
Själv slog jag till i onsdags och skrev under kontraktet till min nya lägenhet, degen flyger ut från kontot men nu äger jag ju äntligen en lägenhet istället för att hyra, det känns bra.

Kilspöjken är också klar med sitt inköp av fastighet i grannkomunen och nu väntar en hektisk sommar för han och hans käraste.
Veckan flöt på ganska bra och inför helgen beständes trevliga aktiviteter. På fredagen blev det en afterwork kväll på Tempels uteservering med käk och ett antal Long Island Ice tea. 6 st gick det och notan landade på dryga 1100:-
En after work värd namnet. Trevligt va det och fler personer anslöt under kvällen.

FBK insidern har fortfarande inte fått junior än och det börjar gå rätt långt förbi nu. Han roar sig med o skicka sms med cunyskt innehåll och ironiska texter....

På lördagen blev det gummibåtar på älven. Jag, Disney figuren, Janne och Micke samt den evigt ivrige Borat gav oss iväg vid 14.30 tiden. Ny pumpad båt och en kasse iskalla långburk bådade gott.
Efter ca 20 min upptäckte jag att min båt läckte luft, inte optimalt men det blev båt byte o sen flöt det på.
Dryga två timmar tog turen o det va riktigt nice i solen med en kall långburk i handen, detta måste ni prova.

Sen klev vi raka vägen hem till Borats föräldrahem där poolen va redo för ett besök och vi kunde svalka oss en stund. Disney figuren hade haft med mobilen och tog ett par kort från dagens tur.



Hela gänget avslutade kvällen hemma hos Borat där det blev grillat och öl samt bronsmatch i fotbolls VM...Alla inblandade va grymt nöjda med dagen och ville omgående gör om den samma....Detta dröjer nog inte heller.

På återseende.

//En Rudare i etern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0