En Rudares tankar....

Ok, såhär ligger det till.... En vän låt oss kalla honom Värmläning, Svensk, Europè skriver en typ av brev om upplevelser han delat med oss övriga eller andra i sin närhet. Han kallar det veckobrev och det kommer till oss per mail...

Så varför inte tänkte jag när hans mail från helgens strapatser damp ner i min inbox, detta kan ju vara nått o rätt kul o blicka tillbaka på sådär ibland. Så här kommer då en Rudares tankar...

England gjorde sin entre i vm i helgen och Värmläningen, Svenksen, europen höll frenetiskt sina tummar för USA då han har en osmaklig avsky för England. Kommander krill hade också fått för sig att USA va hans land medans Disneykillen höll sin distans men kunde inte låta bli att hetsa igång stämningen lite...

Tv-Pucks legenden höll ju på England tillsamans med mig... Efter en dålig insats på många sätt kunde vår vän värmläningen njuta av att usa klarat 1-1 och han hade under kvällen fått höra den där barnvisan ni vet.. o Emma är här, o nisse är här, va roligt att hans-melker är här.... SAS reklamen kör ju den.

Vår vän fick verkligen visan på hjärnan o resterande del av kvällen kunde vi avnjuta följande mening, ooohhh va usa är bra hurra hurra..

Annars blev det en lyckad kväll och helg, Pokern gick inte lika bra som förra året utan nykomlingen Disneyfiguren gjorde rent hus kan man säga. Årets skräll va annars Kommander Krills två raka segrar på lördagen och TV-Pucks legenden gick återigen hem utan pengar på fickan. Detta måste ändå anses som en skräll då han genom åren fått agera som min ständige antagonist när det kommit till heads up...

Värmläningen, Svensken Europen gillade maten, han va så hungrig så han länsade allt som fanns, det blev fint grillat på alal vis med klassikern potatissallad och en fin grönsallad till med fetaost i... Att grilla majskolvar tycker jag är underskattat likaså är rövinet till maten, det brukas alldeles för ofta öl vid grillningstillfällen.

På hemresan fick jag nys om en låt som jag hört förut men inte haft minne av, det va musikgurun Kommander Krill som tipsade låtar på hemresan, tack vare högtalare och Iphone så va spotify snabbt igång och Kansas med låten -

Carry on wayward son

Väldigt underskattad och Kommander Krill överraskade återigen på resan genom sitt breda musikintresse att än finns det godingar där ute i etern....Tills nästa gång..

//Er Rudare i etern....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0