En Rudares tankar pt 13

You win some, you lose some, but you live.... You live to fight an other day son!
Så rätt, så rätt och filmen som citatet kommer ifrån heter Friday. Chris Tuckers bästa film överlägset.

Det har vart ganska dött med citat på senaste tiden, liksom mitt bloggande, stendött....
ska vi försöka göra en anekdot av det eller helt enkelt ta det i punktform.

Ska vi börja med Damerna? nja, där får jag fega ur, A gentleman never tells....

Politik?
Miljöpartiet horade ut sig som det största fnask genom tiderna o sålde sin själ till d
borgarna, Maria Wetterstrand visar att Kärnkraft är vad dom står för o en avreglering av socialförsäkring o trygghet i samhället, grattis till alla ni som röstade på Moderat eller vänta nu Miljöpartiet....Tippar under 4% nästa val efter deras svek mot ideologin...

Tv Serier?
Ja ni som känner mig vet att jag följer en del serier och jag har själv märkt att pga detta så tittar jag nästan aldrig på TV längre. Det är liksom bara på helgen när det är Fotboll på Viasat och när Liverpool spelar under veckan som jag kollar.... Här har ni de serier jag följer och som ni kan se är det en salig blandning där Dexter är favoriten ihop med Entourage och Sons of Anarchy..

TV-Listan

CSI MIAMI         
DEXTER            
The Amazing Race    
HOW I MET YOUR MOTHER    
Two and a half men    
Sons of anarchy        
CRIMINAL MINDS        
Nikita            
BONES            
Supernatural        
Royal Pains        
Leverage        
Rookie Blue        
ENTOURAGE        
BURN NOTICE        
SPARTACUS

Sporten?
Jorå, den är i full gång nu, innebandyn har fått en bra start med 4 vinster och en förlust på de 5 första och serieledning, vi får va nöjda så långt då vi dominerade även matchen vi tyvärr förlorade.
Liverpool? En sorglig start med världens sämsta tränare och jag vidhåller det än, Roy är helt värdelös och borde få en enkel biljett till månen som present av de nya ägarna... Just de nya ägarna verkar annars va väldigt förnuftiga o vet hur man bygger ett vinnande lag så jag har förhoppningar att vi om 2 år är med o slåss om ligan.
Sporten tar mkt tid, har vart på några FBK matcher iår där FBK insidern kritiserat laget hårt och jag kan hålla med till viss del, det ser sömnigt ut många gånger där ute på isen och då framförallt i LLA... Disney figuren gillar inte Dicken, jag tycker Dicken vart bra iår, han bjuder på show... Kilspöjken gnetar på i I2 boll och han gnetar på i huset i kil också....men hans sportsliga karriär är nog över nu, han har annat att tänka på.

Life?
Ja det spinner på, tiden går fort o man hinner inte bromsa, hade en intressant helg med inflyttningsfest hos Kilspöjken och hans "chef". Det va en trevlig kväll o den slutade även trevligt med lagom mängd alkohol innanför västen. Veckorna liksom går o jag består, men frågan är hur länge innan jag blir två?

Vill jag ens det?

Life isn`t always great an not this time either... allt är ingen dans på rosor och jag är ledsen om jag sårat nån på vägen, I`m sorry, men tiden kan ju inte skruvas tillbaka och man får göra det bästa av tiden man har, så låt oss hoppas på en trevlig vinter...Jag vet iaf en som längtar till Sälen.......

//Er Rudare i etern

Kommentarer
Postat av: chelsea

blev du ledsen häromdagen karlsson :) snacka om o ta sig själv på alledeles för stort allvar haha! jag skratta nästan så jag grät!!!

2010-11-20 @ 05:53:40
URL: http://chelseafc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0