En Rudares tankar pt 9

Hej igen vänner, det va ett tag sen sist och en del har hänt.
Det vankades semester och det skulle bli fyra veckor med slappa och en skön ledighet.
Jag bedrog mig redigt där kan man säga, konka möbler o lådor o massa skit jag inte visste att jag hade, Tapetsera om i min nya lägenhet och spendera tusentals kronor på nya möbler, det va sweet o ge bort alla gamla grejer o få in nytt. Kommander Krill va i skruvtagen o hjälpte till o få ordning på det mesta, all heder åt den gode filipstadsbelägraren.

Belv givetvis en del kalasande också under semestern men inte alls så mkt som man kanske tror, Vi körde grillat hos Boa, det va en fin kväll som slutade med en av de endast 2 besök på BMB under hela sommaren. Karaktär?

Kilspöjken är numera just det, bosatt eller strandsatt i grannkomunen, han är färdig med huset förnärvarande säger han men jag är skeptisk, han kommer ha fullt upp hela hösten tror jag.

Den årliga fiskeresan gick av stapeln också, vi blev 7 iår men kommandern hade otur i planeringen igen precis som när vi skulle till styrsö. Borat va Rookie iår och chockade oss alla med att vinna den årliga golftävlingen.

Det roliga är att vädrets maket återigen var på vår sida, oändligt mkt mer fisk hade jag också om man hette Värmlänningen vill säga, men sen fick han en mört till slut den envetne fiskaren. En aborre på dryga kilot va det bästa vi fick även om den slet sig vid båtkanten så var den ändå sjukt maffig....

Tex-Mex och TV-Luggen ska komma på besök och så ska vi göra stan här, hur fan ska det gå? Tex-Mex gillar ölen väldigt mkt, bara o kavla upp armarna o gå all in.

Som en ingress till pokern kan man kanske säga, den 6e CPT gick också av stapeln, hade både flyt och oflyt men slutade på pallen med en hedrande 3e plats, dax för min första seger snart nu känner jag, den liksom hänger i luften nu.

Kallsta open i helgen också, jag o Krocko satt i sekritariatet på söndagen 07.30 åkte vi ut till hallarna, ujuj det va inte optimalt men vi löste biffen och Skoghall gick o vann, kul för dem och Karlstad va bedrövligt dåliga....

Vi ses o hörs vidare i vardagen.

//En Rudare i etern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0