En Rudares tankar pt 16

Tiden går men vart är vi påväg?

När jag stannar till så märker jag många gånger vad fort åren går, fler o fler får barn o flyttar till hus osv men själv känsn det inte som tiden gått fast det är just det den har. Man är ju äldre osv och man sitter ju inte själv i ett hus med en junnis påväg och allt det där.

Känns som man är i det berömda ekorrhjulet och gör samma saker varje år. Det är innebandy, det är fiskeresa, sälenresa, Bratten, Nyår osv...Åren går men våra traditioner består.

Travtränaren, Kilspöjken, FBK insidern,Boa o Borat har alla skaffat eller har barn på gång samt flyttat till hus eller nytt boende...De har helt enkelt klivit ur ekorrhjulet och tagit en annan väg i livet. Ja iaf delvis, vissa traditioner består men är svårare att genomföra bara.

Själv tog jag ett steg förra året, Lämnade hyreslägenheternas mecka och köpte mig en egen, Det känns ju gött o veta att jag faktiskt kan påverka mitt eget boende mer nu och att jag delvis betalar av min egen lägenehet men man ska väl ha den gode Görans ord i bakhuvet. Den som är satt i skuld är inte fri och det är väl så under den tid man har lån på boendet...

Nu är det 2011 och ytterligare ett år har passerat i revy. Så var det nått som va annorlunda 2010? Nej såhär i efterhand kan jag påstå att så va nog inte fallet. Det va rätt likt 2009 och det va inge fel med det måste jag påstå, det är gött o leva livet fritt o inte behöva rätta sig efter någon faktiskt....

Men nu vänder vi blad och 2011 blir en ny utmaning...

Vi ses där ute i vimlet och hoppas att vi alla kanske kan ta oss ur Ekorrhjulet nån gång då och då..

//En rudare i etern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0